Številni ljudje imajo težave s spanjem. Namesto spanca in prijetnih sanj, se valjajo po svojih posteljah in poskušajo zaspati. Posledica tega je, da ljudje zjutraj niso dovolj spočiti in se cel dan počutijo utrujeni. Rezultat tega pa so lahko številne zdravstvene težave, stres in manj uspeha na delovnem mestu ter problemi doma. Razvili smo seznam 6 močnih nasvetov, ki so nam pomagali doseči boljši spanec.

Po zadnjih podatkih se že skoraj vsak šesti človek bori z eno izmed oblik nespečnosti, že vsak tretji pa ne spi polnih 7 – 8 ur na noč. Količina zdravil, ki jih zdravniki izdajo proti nespečnosti, se iz leta v leto povečuje. Zdravila na recept imajo lahko neželene učinke, saj če želite spati celo noč na daljši čas, je v večini primerov treba odmerke povečevati, zaradi česar veliko ljudi postane zasvojenih. Dobra novica je, da lahko težave s spanjem začnete reševati že v vaši lokalni trgovini z zdravo prehrano, namesto da takoj posežete po zdravilih proti nespečnosti.

Dober spanec nam pomaga, da smo srečnejši in bolj produktivni, zato je tukaj nekaj nasvetov, ki vam bodo pomagali k boljšemu in bolj zdravemu spancu:

  1. Izogibajte se pitju pravega čaja ali kave pozno zvečer.
  2. Nehajte kaditi – nikotin je poživilo in tako lahko težje zaspite ali pa se pogosteje prebujate.
  3. Vsak večer pojdite v posteljo ob istem času, da vam to postane rutina.
  4. Posteljo uporabljajte samo za spanje in spolnost ;).
  5. V urah pred spanjem zmanjšajte nivo svetlobe v vašem domu, da posnemate spremembo iz dnevne svetlobe na nočni čas.
  6. Izogibajte se vadbi zvečer – vadite čez dan, da boste zvečer čutili utrujenost in lažje zaspali.
  7. Poskusite uporabiti afirmacije, kot so: “Dan sem pustil za seboj in uživam v sproščenem, mirnem spancu” in jih večkrat ponovite, medtem ko se pripravljate na spanje.
  8. Če ne morete zaspati, vstanite in ob pritajeni svetlobi počnite nekaj, kar vas bo uspavalo. Priporočamo branje knjige.
  9. Pred spanjem ne pijte alkohola, sicer vam bo morda pomagal zaspati, vendar je večja verjetnost, da se boste ponoči zbujali, zaradi česar ne boste spočiti.
  10. Poskusite sproščeno dihati: dihajte počasi in globoko, koncentrirajte se na trebuh in ne na prsi.
  11. Testirajte se za alergije, te so lahko eden glavnih vzrokov za vašo nespečnost.
  12. Izogibajte se stresnim opravilom tik pred spanjem (npr. plačevanju računov in podobnim opravkom).
  13. Poskusite zeliščne čaje, kot so: kamilica, pasijonka, cvetovi sivke ali Baldrijan, ali pa uporabite zeliščni dodatek, kot sta na primer čeladnica ali baldrijanove kapljice.
  14. Na blazino kanite nekaj kapljic eteričnega olja sivke in muškatne kadulje ter vdihujte njihove pomirjujoče hlape med spanjem.
  15. Poskusite z različnimi Bachovimi cvetnimi esencami – obstaja veliko različnih vrst za različne težave, ki vplivajo na spanje (jeza, stres, nočne more,..).
  16. Pred spanjem si pripravite napitek »zlato mleko«, ki se pripravi iz kurkume.
  17. Poskusite s prehranskimi dodatki – magnezij, kalcij ter B kompleks lahko zelo pomagajo.
  18. Če trpite zaradi vročinskih oblivov / valov (predvsem v času menopavze), poskusite podpreti vaš endokrini sistem. Na naravni način lahko to storite z Divjim jam-om ali Navadno konopljiko.
  19. Številni alternativni in komplementarni terapevti so uspešni pri ljudeh s težavami s spanjem. Poiščite lokalnega terapevta in ga vprašajte, ali imajo izkušnje na tem področju.
  20. Težave s spanjem so lahko tudi simptom kakšnih drugih zdravstvenih težav (npr. bolezni ščitnice ali depresija), zato se glede nespečnosti obvezno posvetujte s svojim zdravnikom.